O nas

Sylwia Leśniewska-Kędzior

Manager i Pedagog

 

Jestem kobietą wielu zawodów. Z wykształcenia – pedagog. Z doświadczenia – sprawnie działający manager. Z domu – mama 7-latka z Zespołem Aspergera. Cztery lata, które minęły
od diagnozy, wiele mnie nauczyły, ale przede wszystkim dały siłę i wiedzę, która dzisiaj pozwala pomagać innym Dzieciom i Rodzicom, którzy są w podobnej sytuacji. Dlatego właśnie zdecydowałam się stworzyć miejsce, w którym znajdą Państwo potrzebną pomoc i wsparcie
dla najważniejszych istot w Waszym życiu, ale również dla siebie. Znalazłam ludzi, którzy gotowi byli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a na co dzień, podobnie jak mnie, przyświeca im idea niesienia pomocy i pasja do pracy z dziećmi. Razem stworzyliśmy Dom Asa. Dla Was.

Kiedy nie pracuję, spędzam czas podróżując i odkrywając nowe miejsca. Szczególne miejsce
na mojej mapie zajmują Włochy, a szczególnie ich południowe krańce. Lubię tam zabłądzić
w wąskich uliczkach, przemierzać nieodkryte jeszcze górskie trasy, poznawać ludzi i chłonąć zapachy włoskiej kuchni, które inspirują mnie do kulinarnych eksperymentów w domu.

Katarzyna Florczuk

Psycholog i terapeuta psychologiczny

 

Ukończyłam Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Psychologia Kliniczna Dziecka, a także Wydział Polonistyki UW. Studiowałam podyplomowo “Wczesne Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka” na Akademii Pedagogiki Specjalnej.Ukończyłam m.in. kurs Diagnozy i Terapii Integracji Sensorycznej I stopnia PSTIS, Szkolenie podstawowe z Metody Wideotreningu Komunikacji organizowane przez Centrum Maltańskie, Szkolenie “Praca z małym dzieckiem z autyzmem” Fundacji Scolar i inne.

Od 6 lat współpracuję z placówkami edukacyjnymi, gdzie wspieram dzieci o specjalnych potrzebach (m.in. ze spektrum autyzmu, afazją, niepełnosprawnością ruchową i intelektualną), a także dzieci wysoko wrażliwe, wysoko reaktywne, przeżywające trudności emocjonalne.

Prowadzę indywidualną terapię psychologiczną oraz zajęcia grupowe, mające na celu rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych. Jako terapeuta towarzyszę dzieciom w rozwijaniu ich naturalnego potencjału, lepszym rozumieniu samych siebie i otaczającego świata, a także budowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi. Ważna jest dla mnie akceptacja indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz szacunek dla jego autonomii.

Prywatnie jestem mamą dwóch żywiołowych chłopców. Bliskie są mi idee uważnego rodzicielstwa i Porozumienia bez Przemocy. Odpoczywam będąc blisko natury, najchętniej na dwóch kołach.

Ewelina Jeziółkowska

Psycholog-terapeuta

 

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, w trakcie studiów podyplomowych z Przygotowania pedagogicznego. Najważniejsze z kursów, które ukończyłam, to: 3-stopniowe szkolenie przygotowujące do certyfikatu terapeuty behawioralnego, dotyczące terapii behawioralnej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, „Trening umiejętności społecznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju” oraz „Trening Zastępowania Agresji (TZA – ART) jako model pracy wychowawczej i terapeutycznej”.

Od 2015 roku pracuję z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz z zaburzeniami zachowania. Doświadczenie terapeutyczne zdobywałam w Przedszkolu Terapeutycznym Promitis w Warszawie, oraz podczas pracy zawodowej w Pracowni Diagnozy i Terapii Dziecka w Gdańsku, gdzie poznałam mnóstwo niestrudzonych rodziców i ich dzieci z różnymi trudnościami rozwojowymi m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi.

W swojej pracy wspieram dzieci głównie w obszarach komunikowania się, funkcjonowania społecznego, poznawczego, zabawy, samodzielności, motoryki małej, motoryki dużej. Służę wsparciem również rodzicom.

Jestem mamą dwóch chłopców. W wychowaniu, budowaniu relacji bliskie są mi idee Jespera Juula i Marii Montessori.

Katarzyna Gawlińska-Dziewit

Pedagog, terapeuta SI, trener efektywnej nauki

 

Już od 15 lat zajmuję się problematyką specyficznych trudności edukacyjnych. W ramach swojej aktywności zawodowej prowadzę terapię pedagogiczną, treningi ortograficzne, terapię ręki, zajęcia SI, a także treningi efektywnej nauki.

Ukończyłam studia wyższe na kierunku pedagogika szkolna i korekcyjna, jak również studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej. Brałam także udział w licznych szkoleniach i warsztatach doskonalących w dziedzinie Diagnozy i terapii integracji sensorycznej, Terapii ręki, Treningu Umiejętności Społecznych oraz Bajkoterapii.

Prowadzę zarówno treningi indywidualne oraz grupowe, jak i konsultacje z rodzicami czy nauczycielami. Podczas zajęć wykorzystuję efektywne metody i techniki, które nieustannie pomagają mi w uzyskaniu wymiernych efektów w trakcie spotkań z najmłodszymi pacjentami. W swojej pracy stawiam na pobudzanie kreatywności, przejrzystą komunikację z dzieckiem i – co w moim odczuciu równie ważne – dużą dawkę ruchu. Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w zróżnicowanym wieku pomaga mi dobierać odpowiednie metody terapeutyczne w taki sposób, by były one dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego mojego podopiecznego.

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą i żoną. Bardzo lubię spędzać wolny czas na świeżym powietrzu. Doskonale relaksuje się także podczas robótek ręcznych i przy wykonywaniu rozmaitych prac plastycznych.

Agnieszka Bujak

Psycholog

 

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Z dziećmi i młodzieżą pracuję od 2003r. Stale rozwijam swoje kompetencje zawodowe, uczestnicząc w różnego rodzaju kursach, szkoleniach i studiach podyplomowych.

Jestem socjoterapeutą, trenerem Treningu Zastępowania Agresji, trenerem umiejętności poznawczych i certyfikowanym trenerem uważności (mindfulness) dla dzieci i młodzieży według metody Eline Snel©. W swojej pracy zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem specjalistycznych zajęć grupowych dla dzieci i nastolatków (w tym TZA, TUS, socjoterapii, i mindfulness). Z przyjemnością prowadzę też warsztaty dla rodziców i efektywne szkolenia dla nauczycieli. Moją pracę systematycznie poddaję superwizji.

Wzajemny szacunek, życzliwość i otwartość – to wartości, którymi kieruję się pracując zarówno z dziećmi, jak i młodzieżą czy osobamidorosłymi. Zależy mi na tym, aby każdy z moich klientów, niezależnie od wieku i doświadczenia uzyskał większą samoświadomość oraz pewność siebie, a także otrzymał odpowiednie„narzędzia” do dalszej pracy nad budowaniem relacji i poczuciawłasnej wartości.

Poza pracą rozwijam też kilka pasji. Często można mnie spotkać na warsztatach, festiwalach tanecznych i potańcówkach oraz na górskich szlakach i w schroniskach, gdzie z przyjemnością odpoczywam w otoczeniu przyrody i przyjaciół. Dużo radości sprawia mi także gra na pianinie.

Aleksandra Szymczakowska

Logopeda

 

Jestem absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego o kierunku Polonistyka oraz Logopedia ogólna i medialna a także Kujawsko- Pomorskiej Wyższej Szkoły w Bydgoszczy  gdzie ukończyłam kierunek Integracja Sensoryczna. W swoim dorobku mam też kursy “Elementy terapii ręki w pracy logopedy” a także “Diagnoza i terapia dziecka z Opóźnionym Rozwojem Mowy”. W najbliższym czasie poszerzę swoją wiedzę o nowoczesną metodę Kinesiotapingu w logopedii, dzięki czemu będę mogła też w inny, dodatkowy sposób pomóc dzieciom w terapii logopedycznej.

Jako logopeda pracowałam już w szkole podstawowej, przedszkolu oraz poradni psychologiczno- pedagogicznej co dało mi obraz na zaburzenia mowy na każdym etapie edukacji – od maluszka z Opóźnionym Rozwojem Mowy, przez dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną,  po dzieci szkolne z nieprawidłościami w realizacji poszczególnych głosek.

Od zawsze miałam częsty i bardzo dobry kontakt z dziećmi i zawsze uwielbiałam z nimi spędzać czas. Mają one pełno energii i radości w sobie, Cieszą się całym sobą i swoje pozytywne emocje przelewają na wszystko wokół. To bardzo napędza do działania i dodaje pozytywnej energii również mi. To niesamowite uczucie kiedy dziecko osiąga jakiś sukces a ja wiem, że miałam w tym swój udział. Praca logopedy daje mi dużo satysfakcji – uczę dzieci tego, co w życiu bardzo istotne i potrzebne – prawidłowej komunikacji. Dzięki tej pracy wiem, że robię coś ważnego a przy tym jeszcze czerpię od dzieci ich beztroską radość i świetnie się bawię.

Prywatnie jestem żoną i mamą dwójki słodkich rozrabiaków. Uwielbiam taniec oraz włoską kuchnię.

Aleksandra Charążka

Pedagog, nauczyciel CAS (Creativity, Activity, Service)

 

Jestem absolwentką kierunku pedagogika na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. J. Pawła II oraz Podyplomowego Studium Rodziny przy KUL. Ukończyłam także Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego na Uniwersytecie Warszawskim, trzy części Szkoły dla rodziców i wychowawców oraz wiele warsztatów z zakresu pomocy psychologiczno pedagogicznej. Jestem trenerem Treningu Zastępowania Agresji.
Pracuję jako pedagog szkolny w liceum. Prowadzę zajęcia dotyczące osobistego rozwoju ucznia w sferze kreatywności, rozwoju aktywności fizycznej oraz społecznej w programie Matury Międzynarodowej.
W codziennej pracy z młodym człowiekiem, rodzicem, nauczycielem stawiam na nawiązanie relacji, która, moim zdaniem, jest niezwykle istotna w edukacji. Relacji opartej na wzajemnym szacunku, otwartości i współpracy. Staram się, aby mój gabinet był bezpieczną przystanią dla młodego człowieka, często przezywającego trudności, niepokoje.
Na co dzień jestem żoną i mamą trójki dzieci, które dostarczają mi codziennej dawki energii, zadziwienia sobą i światem.
W zmaganiach z trudnościami praktykuję  mindfullness, ukończyłam 8tyg kurs MBSR (Mindfullness Based Stress Reduction)

Lubię pić aromatyczną kawę, czytać kryminały, chodzić na górskie wycieczki w Karkonoszach.