O nas

Sylwia Leśniewska-Kędzior

Manager i Pedagog

Jestem kobietą wielu zawodów. Z wykształcenia – nauczyciel i terapeuta SI. Z doświadczenia – sprawnie działający manager. Z domu – mama chłopca z Zespołem Aspergera. Lata, które minęły od diagnozy, wiele mnie nauczyły, ale przede wszystkim dały siłę i wiedzę, która dzisiaj pozwala pomagać innym dzieciom i rodzicom, którzy są w podobnej sytuacji. Dlatego właśnie zdecydowałam się stworzyć miejsce, w którym znajdą Państwo potrzebną pomoc i wsparcie dla najważniejszych istot w Waszym życiu, ale również dla siebie. Znalazłam ludzi, którzy gotowi byli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a na co dzień, podobnie jak mnie, przyświeca im idea niesienia pomocy i pasja do pracy z dziećmi. Razem stworzyliśmy Dom Asa. Dla Was.
Kiedy nie pracuję, spędzam czas podróżując i odkrywając nowe szlaki. Szczególne miejsce na mojej mapie zajmują Włochy, a szczególnie ich południowe krańce. Lubię tam zabłądzić w wąskich uliczkach, przemierzać nieodkryte jeszcze górskie trasy, poznawać ludzi i chłonąć zapachy włoskiej kuchni, które inspirują mnie do kulinarnych eksperymentów w domu.

Michał Kułak

Terapeuta SI

Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej, nauczycielem dyplomowanym z ponad dwudziestoletnim stażem pracy na poszczególnych etapach nauki i rozwoju dzieci i młodzieży. Jestem również certyfikowanym terapeutą oraz diagnostą integracji sensorycznej (Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie).

W swojej pracy staram się patrzeć holistycznie na dziecko i jego potrzeby.

Prywatnie ojciec wspaniałych córek Michaliny i Aleksandry. Moją pasją są narty, uwielbiam wędrówki górskie oraz wyprawy rowerowe.

Katarzyna Kabzińska

Pedagog specjalny, diagnosta

Swoją drogę zawodową związałam z terapią i diagnozą dzieci z zaburzeniami zaraz po tym, jak okazało się, że muszę zmierzyć się z tym jako matka dziecka z autyzmem. Jestem pedagogiem specjalnym i diagnostą zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży. W swojej pracy korzystam z testów i programów diagnozy i terapii KORP, KOLD, KOZE oraz testu MOXO, wspomagający proces diagnozy ADHD u dzieci. W przypadku podejrzenia spektrum autyzmu wykorzystuję testy PEP-3, M-CHAT R oraz VP-MAPP. Najchętniej pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym. W procesie wczesnego wspomagania rozwoju kieruję się ideą terapii przez zabawę.

Zapraszam na spotkanie w Domu Asa oraz w Ośrodku Knieja w Rajgrodzie, gdzie stworzyłam miejsce, w którym dzieci z trudnościami znajdują wytchnienie po trudach zmagania się z rzeczywistością.

Po pracy chodzę na długie spacery po lesie w towarzystwie psa Pepe 🙂

Katarzyna Florczuk

Psycholog i terapeuta psychologiczny

Jestem psychologiem dziecięcym, specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Ukończyłam Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Psychologia Kliniczna Dziecka, a także Wydział Polonistyki UW oraz studia podyplomowe z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka i Wspierania jego Rodziny.

Od 2014 roku współpracuję  z placówkami edukacyjnymi i terapeutycznymi, gdzie wspieram dziećmi  o specjalnych potrzebach (m.in. ze spektrum autyzmu, nadpobudliwością psychoruchową, niepełnosprawnościami), a także dzieci wysoko wrażliwe, przeżywające trudności emocjonalne.

Ukończyłam liczne kursy i szkolenia dotyczące diagnozy i terapii małych dzieci z trudnościami rozwojowymi, m.in:

  • Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu,
  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka,
  • Praca z małym dzieckiem z autyzmem (Fundacja Scolar),
  • Trener umiejętności społecznych dzieci i młodzieży,
  • Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej I stopnia PSTIS,
  • Szkolenie podstawowe z Metody Wideotreningu Komunikacji (Centrum Maltańskie),

 

W Domu Asa zajmuję się diagnozą psychologiczną oraz terapią dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także wspieraniem ich rodzin. Prowadzę konsultacje dla rodziców, indywidualną terapię psychologiczną oraz zajęcia grupowe (TUS), mające na celu rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych. Jako terapeuta towarzyszę dzieciom w rozwijaniu ich naturalnego potencjału, lepszym rozumieniu samych siebie i otaczającego świata, a także budowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi. Ważna jest dla mnie akceptacja indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz szacunek dla jego autonomii.

Prywatnie jestem mamą dwóch chłopców. Bliskie są mi idee uważnego rodzicielstwa i Porozumienia bez Przemocy.

Katarzyna Gawlińska-Dziewit

Pedagog, terapeuta SI, trener efektywnej nauki

Już od 15 lat zajmuję się problematyką specyficznych trudności edukacyjnych. W ramach swojej aktywności zawodowej prowadzę terapię pedagogiczną, treningi ortograficzne, terapię ręki, zajęcia SI, a także treningi efektywnej nauki.

Ukończyłam studia wyższe na kierunku pedagogika szkolna i korekcyjna, jak również studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej. Brałam także udział w licznych szkoleniach i warsztatach doskonalących w dziedzinie Diagnozy i terapii integracji sensorycznej, Terapii ręki, Treningu Umiejętności Społecznych oraz Bajkoterapii.

Prowadzę zarówno treningi indywidualne oraz grupowe, jak i konsultacje z rodzicami czy nauczycielami. Podczas zajęć wykorzystuję efektywne metody i techniki, które nieustannie pomagają mi w uzyskaniu wymiernych efektów w trakcie spotkań z najmłodszymi pacjentami. W swojej pracy stawiam na pobudzanie kreatywności, przejrzystą komunikację z dzieckiem i – co w moim odczuciu równie ważne – dużą dawkę ruchu. Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w zróżnicowanym wieku pomaga mi dobierać odpowiednie metody terapeutyczne w taki sposób, by były one dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego mojego podopiecznego.

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą i żoną. Bardzo lubię spędzać wolny czas na świeżym powietrzu. Doskonale relaksuje się także podczas robótek ręcznych i przy wykonywaniu rozmaitych prac plastycznych.

Agnieszka Bujak

Psycholog

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Z dziećmi i młodzieżą pracuję od 2003r. Stale rozwijam swoje kompetencje zawodowe, uczestnicząc w różnego rodzaju kursach, szkoleniach i studiach podyplomowych.

Jestem socjoterapeutą, trenerem Treningu Zastępowania Agresji, trenerem umiejętności poznawczych i certyfikowanym trenerem uważności (mindfulness) dla dzieci i młodzieży według metody Eline Snel©. W swojej pracy zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem specjalistycznych zajęć grupowych dla dzieci i nastolatków (w tym TZA, TUS, socjoterapii, i mindfulness). Z przyjemnością prowadzę też warsztaty dla rodziców i efektywne szkolenia dla nauczycieli. Moją pracę systematycznie poddaję superwizji.

Wzajemny szacunek, życzliwość i otwartość – to wartości, którymi kieruję się pracując zarówno z dziećmi, jak i młodzieżą czy osobamidorosłymi. Zależy mi na tym, aby każdy z moich klientów, niezależnie od wieku i doświadczenia uzyskał większą samoświadomość oraz pewność siebie, a także otrzymał odpowiednie„narzędzia” do dalszej pracy nad budowaniem relacji i poczuciawłasnej wartości.

Poza pracą rozwijam też kilka pasji. Często można mnie spotkać na warsztatach, festiwalach tanecznych i potańcówkach oraz na górskich szlakach i w schroniskach, gdzie z przyjemnością odpoczywam w otoczeniu przyrody i przyjaciół. Dużo radości sprawia mi także gra na pianinie.

Aleksandra Charążka

Pedagog, nauczyciel CAS (Creativity, Activity, Service)

Jestem absolwentką kierunku pedagogika na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. J. Pawła II oraz Podyplomowego Studium Rodziny przy KUL. Ukończyłam także Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego na Uniwersytecie Warszawskim, trzy części Szkoły dla rodziców i wychowawców oraz wiele warsztatów z zakresu pomocy psychologiczno pedagogicznej. Jestem trenerem Treningu Zastępowania Agresji.
Pracuję jako pedagog szkolny w liceum. Prowadzę zajęcia dotyczące osobistego rozwoju ucznia w sferze kreatywności, rozwoju aktywności fizycznej oraz społecznej w programie Matury Międzynarodowej.
W codziennej pracy z młodym człowiekiem, rodzicem, nauczycielem stawiam na nawiązanie relacji, która, moim zdaniem, jest niezwykle istotna w edukacji. Relacji opartej na wzajemnym szacunku, otwartości i współpracy. Staram się, aby mój gabinet był bezpieczną przystanią dla młodego człowieka, często przezywającego trudności, niepokoje.
Na co dzień jestem żoną i mamą trójki dzieci, które dostarczają mi codziennej dawki energii, zadziwienia sobą i światem.
W zmaganiach z trudnościami praktykuję mindfullness, ukończyłam 8tyg kurs MBSR (Mindfullness Based Stress Reduction)
Lubię pić aromatyczną kawę, czytać kryminały, chodzić na górskie wycieczki w Karkonoszach.

Kinga Jedynak

Terapeuta SI

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna o specjalności terapia pedagogiczna. Jestem również certyfikowanym terapeutą i diagnostą integracji sensorycznej (Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie). Posiadam pięcioletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, również w spektrum autyzmu. Ukończyłam kurs z zakresu integracji bilateralnej dla dzieci z problemami w obrębie współpracy i koordynacji bilateralnej ciała opracowany przez Sheila Dobie OBE. Doświadczenie zawodowe zdobywałam, pracując z dziećmi w różnego rodzaju placówkach oświatowych i poradniach psychologiczno – pedagogicznych. Obecnie zdobywam je w przedszkolu na Bemowie jako nauczyciel wspomagający. Stale rozwijam swoją wiedzę i umiejętności potrzebne w pracy z dziećmi. Uczestniczyłam w wielu dodatkowych szkoleniach i kursach.
 
Jestem pasjonatką zdrowego stylu życia, ziołolecznictwa i długoletnią witarianką. Swoje hobby realizuję obecnie, uczestnicząc w kursie naturoterapii, organizowanym przez SWPS. Pracuje również metodą totalnej biologii która próbuje zrozumieć działanie organizmu z biologicznego punktu widzenia. Pasjonuje mnie psychologia oraz praca z emocjami według Davida Hawkinsa, a także tematyka ustawień systemowych. Od wielu lat biegam, uwielbiam jazdę konną.

Linda Grześkiewicz-Strumidło

Psycholog

Jestem psychologiem dziecięcym i trenerką komunikacji opartej na empatii. Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz z nastolatkami.  Od 2014 roku wspieram rodziców w pielęgnowaniu relacji z dziećmi w oparciu o teorię więzi, teorię poliwagalną, Porozumienie bez Przemocy (NVC). Współpracuję z rodzinami szczególnie w sytuacji zmiany (adaptacja, rozstanie rodziców, przeprowadzka, powrót do pracy, pojawienie się rodzeństwa), wtedy, gdy pojawiają się wątpliwości dotyczące rozwoju dziecka (w tym związane z karmieniem, snem, odpieluchowaniem, komunikacją, regulacją emocji, relacjami rówieśniczymi).

Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, a także:

  • roczny staż szkoleniowy w pracy grupowej z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w CT SOTIS,
  • dwuletnią Szkołę Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii,
  • szkolenie Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów prowadzone przez Agnieszkę Stein (Bliskie Miejsce),
  • szkolenie Moczenie i zaparcia nawykowe organizowane przez Magdalenę Komstę i Karlę Orban.

 

Prywatnie jestem mamą 6 letniej dziewczynki i 1,5 rocznego chłopca. W wolnym czasie lubię grać w siatkówkę, czytać kryminały i pielęgnować rośliny doniczkowe.

Karolina Matyjewicz-Maciejewicz

Terapeuta SI

Ukończyłam studia magisterskie na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Jestem fizjoterapeutą z zamiłowania i wykształcenia. Doświadczenie zdobywałam w wielu placówkach medycznych, pracując z pacjentami w różnym wieku – dziećmi, dorosłymi i osobami starszymi. Odbyłam liczne szkolenia i kursy specjalistyczne, między innymi PNF (proprioceptywne torowanie nerwowo-mięśniowe) czy plastrowanie dynamiczne (kinesiology taping).

Dążę do tego, by forma leczenia była czymś więcej niż standardową terapią. Gdy pojawia się taka możliwość, wplatam w nią elementy muzykoterapii, choreoterapii oraz wspólnej zabawy. Uważam, że holistyczne podejście do terapii jest niezmiernie ważne. Chęć doskonalenia i potrzeba spojrzenia z dodatkowej perspektywy, naprowadziły mnie na Integrację Sensoryczną. Ukończyłam studia podyplomowe, stając się terapeutą i diagnostą Integracji Sensorycznej. Stale rozwijam moją wiedzę oraz umiejętności w tej dziedzinie.

Fizjoterapia i Integracja Sensoryczna to metody, które idealnie współgrają i wspaniale się uzupełniają. Dzięki nim praca z Małym Człowiekiem jest nie tylko bardziej przyjazna, lecz także skuteczniejsza i trwalsza.

Jestem żoną i mamą dwóch cudownych chłopców. Zazwyczaj spędzamy czas wspólnie – bawiąc się, malując, grając. Wielką przyjemność sprawiają mi rodzinne wycieczki rowerowe, Uwielbiam piec, rozmawiać na tematy kulinarne i oczywiście – jeść 🙂

Gdy mam chwilę tylko dla siebie, siadam z kubkiem gorącej kawy i wyplatam makramy.

Amanda Łaska

Terapeuta SI

Z zawodu jestem nauczycielką wychowania fizycznego, ale chęć dalszego rozwoju poprowadziła mnie dalej i dzięki temu zostałam terapeutką Integracji Sensorycznej.

„Rób to, co kochasz, a nigdy nie przepracujesz ani jednego dnia w swoim życiu”
Ten cytat jest dla mnie bardzo aktualny, ponieważ odkąd tylko pamiętam praca z dziećmi sprawiała mi mnóstwo radości i do dziś jest moją pasją.

Podczas zajęć staram się stworzyć długofalową i pozytywną relację, co w mojej ocenie jest fundamentem do udanej terapii.
Świadomość tego, że mogę dołożyć cegiełkę w rozwój małego człowieka jest dla mnie największą nagrodą i ogromną motywacją do dalszego działania.

Ukończyłam studia podyplomowe Integracja Sensoryczna w Warszawie.

Prywatnie jestem żoną i mamą Kacperka.
Moją pasją jest sport, a w szczególności piłka nożna. Bardzo lubię czytać książki o tematyce arabskiej. Jestem wielką fanką słodyczy i frytek. 😉

Aneta Dorocka

Terapeuta SI

Od 7 lat jestem nauczycielem i pedagogiem specjalnym w przedszkolu. W pracy z dziećmi stawiam przede wszystkim na uzyskanie samodzielności i rozwijanie ich mocnych stron.

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegórzewskiej oraz studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej i Integracji Sensorycznej.

Po tym byłam uczestnikiem kursów:

  • „Integracja bilateralna – program szkolny”
  • „Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym”
  • „Profil Psychoedukacyjny PEPR – R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju”
  • „Ruch Rozwijający bazujący na metodzie Weroniki Sherborne”
  • „Przedszkolne ABC programowania – całościowy rozwój dziecka w oparciu o nowoczesne rozwiązania”

 

Uwielbiam jazdę na rowerze, a co się z tym wiąże rowerowe podróże.

Anna Kaczmarczyk

Psycholog dziecięcy

Ukończyłam psychologię ze specjalizacjami psychologia kliniczna dziecka oraz psychologia wychowawcza na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem po dwuletnim kursie Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii i pierwszym stopniu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Wspierałam i konsultowałam uczniów oraz ich rodziny w kontekście szkoły, prowadziłam warsztaty skierowane do młodzieży rozwijające ich kompetencje społeczne. Współpracowałam z mamami małych dzieci. Rozpoczęłam szkolenie w szkole psychoterapii systemowej MABOR. Od niedawna współpracuję też z Warszawskim Szpitalem dla Dzieci w Dziennym Ośrodku Rehabilitacji Neurologicznej, gdzie zajmuję się wsparciem i diagnozą psychologiczna dzieci.

Swoją pracę opieram na aktualnej wiedzy psychologicznej i rozwojowej bazującej na szacunku do każdego członka rodziny. 

Konsultuję rodziców dzieci doświadczających wyzwań w adaptacji placówkowej, szukających sposobów jak wspierać dziecko (również niemowlę) w trudnych emocjach, zastanawiających się czy zachowania dziecka są jeszcze normą czy wymagają przyjrzenia się, gdy rodzina doświadcza kryzysu i potrzebuje wsparcia specjalisty. Specjalizuję się też w tematyce snu dzieci, a szczególnie w zakresie dziecięcych parasomni – lęków nocnych, lunatykowania, confusional arousals i innych które mogą niepokoić rodziców lub czasem nawet destabilizować życie rodzinne. 

Kanwą mojej pracy jest teoria przywiązania, szeroko rozumiane rodzicielstwo bliskości i NVC (porozumienie bez przemocy).

Magdalena-Szarecka-Perwińska

Magdalena Szarecka-Perwińska

Logopeda

Jestem absolwentką logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyłam także studia I stopnia na kierunku oligofrenopedagogika (pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie).

„Dziecku zajęcia powinny się podobać!” – to hasło przewodnie mojej pracy. Poprzez urozmaicone gry, ćwiczenia, pomoce edukacyjne, teatrzyki, materiały oraz wprowadzanie do terapii elementów ruchowych, staram się doprowadzić do tego, aby Maluchy rozwijały swoją mowę nie z przymusu, a z chęci. Drugim ważnym aspektem jest dla mnie współpraca z rodzicem – tak, aby był świadomy jak pracować w domu, przyśpieszając tym samym efekty terapii.

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Podstawy języka migowego- daktylografia,
  • Elementy rytmiki w warsztacie logopedy,
  • Emisja głosu w pracy dziennikarskiej – warsztaty,
  • Szkolenie medialne: program rozwoju umiejętności z zakresu wystąpień przed kamerą i kontaktów z przedstawicielami mediów,
  • Alternatywna komunikacja: Makaton, piktogramy i PCS-s w terapii dzieci autystycznych,
  • Trening słuchowy Johanssen,
  • Pozytywna Dyscyplina.

Magda Orłowska

Muzykoterapeutka 

Ukończyłam studia wyższe I stopnia na kierunku muzykoterapii na Akademii Muzycznej im. Krystyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Fascynuję się terapią poprzez dźwięki, ruch oraz śpiew, którą stale zgłębiam i wykorzystuję w pracy oraz na co dzień w życiu prywatnym. Dążę do odkrycia indywidualnej ekspresji każdego ze swoich podopiecznych.

Pracuję zarówno z dziećmi w normie rozwojowej, jak i z dziećmi ze spektrum autyzmu. Przed każdymi zajęciami sumiennie przygotowuję program, który jest dopasowany do indywidualnych potrzeb dziecka i zapewnia mu stały rozwój. Na każdych moich zajęciach panuje radosna i twórcza atmosfera.

Helena Martyniak

Asystentka zespołu

Jestem studentką trzeciego roku Psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Studia szybko stały się moją wielką pasją. Obszarami, które szczególnie mnie zajmują, są psychologia społeczna, ewolucyjna a ostatnio także wychowawcza. Dlatego też w zeszłym roku miałam przyjemność wziąć udział w wolontariacie w ramach działań fundacji Nasz Dom, gdzie wraz z koleżanką z uczelni, pod okiem doświadczonej terapeutki prowadziłyśmy autorskie zajęcia dla dzieci. Były one poświęcone tematowi emocji oraz sposobach ich wyrażania. Zajęcia te tylko mnie utwierdziły w przekonaniu, że po zdobyciu tytułu magistra chciałabym pracować w zawodzie. Dbam o to, żeby w Domu Asa każdy czuł się dobrze i zdobywam doświadczenie, współprowadząc Treningi Umiejętności Społecznych dla młodszych dzieci.

W wolnym czasie poszerzam swoją wiedzę czytając literaturę psychologiczną lub słuchając podcastów, które mnie interesują. Gdy mam natomiast więcej wolnego czasu, szukam okazyjnych lotów, aby w przerwach między studiami a pracą zobaczyć trochę świata.